• Wyposażenie siłowni na kredyt

    Orbitreki to przyrzady do cwiczen, najczesciej wykorzystywane jako maszyna do treningu areobowego, tzw. kardio. Ten rodzaj treningu ma na celu spalanie tkanki tluszczowej. Orbitreki sa powszechnie spotykane w silowniach i klubach fitnessowych w Lublinie, ponieważ nadaja sie również do przeprowadzenia rozgrzewki, która poprzedza bardziej wymagajacy trening silowy. Warto przyjrzec sie tym przyrzadom, ponieważ ich ciekawa budowa pozwala nie tylko na efektywne wykonywanie cwiczen, ale również poprawia ekonomicznosc i bezpieczenstwo podczas treningu.

    Jak cwiczyc na orbitrekach?

    Wszystko zależy od potrzeb i kreatywnosci cwiczacego. Jak już zostalo wspomniane, można wykorzystac orbitrek jako narzedzie do wykonania rozgrzewki. Jest to bardzo ważny element, niezależnie od tego jakie sa dalsze etapy aktywnosci. Miesnie i stawy musza byc dobrze rozgrzane i rozruszane tak samo przed treningiem wzmacjniajacym miesnie, jak i przed na przyklad rozciaganiem. Dzieki temu unikniemy ryzyka kontuzji oraz przygotujemy organizm do dalszego wysilku.

    Orbitrek sprawdzi sie też w przypadku pomieszczen bez klimatyzacji, kiedy zależy nam na redukcji tkanki tluszczowej. Trening na orbitreku jest wyborem lepszym niż rowerek stacjonarny albo bieżnia z kilku powodów. Po pierwsze chodzi o bezpieczenstwo i ryzyko powstania kontuzji. Dzieki temu, że orbitrek sklada sie z ruchowych pedalów i uchwytów poruszanych rekami, stopy nie sa odrywane od tych pedalów. Sprawia to, że stawy sa znacznie mniej obciażone niż w przypadku innych sprzetów. Dodatkowo mniej sie mecza, mimo, że wykonuja taki sam wysilek. To pomaga przy regeneracji i poprawia jakosc treningu. Po drugie orbitrek wykorzystuje prace zarówno ramion i nóg, dzieki czemu sylwetka jest rzezbiona i modelowana bardzo równomiernie. Żeby trening areobowy na orbitreku przyniósl efekty w postaci redukcji tkanki tluszczowej należy spelnic kilka wymagan. Cwiczenia powinny byc wykonywanie systematycznie, co najmniej 3-4 razy w ciagu tygodnia po okolo 30 minut, maksymalnie godzine.

    Rezerwy tluszczu zostaja spalane przez organizm dopiero po okolo 15 minutach cwiczen, dlatego dlugosc treningu musi byc odpowiednia. Druga sprawa jest tempo cwiczen. Najlepiej jest, kiedy nasze tetno wynosi mniej wiecej 60-70% naszego tetna maksymalnego ( na tetno maksymalne ma wplyw nasz wiek, waga oraz wzrost). Przyda sie zatem model orbitreka, który posiada funkcje pomiaru tetna podczas treningu. Utrzymanie odpowiedniego tempa można też regulowac zwiekszajac albo zmniejszajac obciażenie. Ważnym aspektem jest też dieta. Musi ona byc zdrowa i pokrywac zapotrzebowanie na kalorie. W polaczeniu z regularnym treningiem, osiagnie sie rezultaty.

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience.